sunnuntai 2. lokakuuta 2016

Elämää Helsingissä

Heippa taas! Tänään kirjoittelen vähän siitä, mitä mulle just nyt kuuluu ja mitä teen tällä hetkellä.


Asuminen

Asun Helsingissä, Pasilassa. Tämän asunnon omistaa Leena, joka on jo eläkkeellä. Asun hänen kanssaan ja muutamana päivänä viikossa täällä asustelee myös keikkatyötä tekevä opettaja. Leena on tosi herttainen ja joustava, sekä mukavaa asumisseuraa. Tälläinen solu-asuminen on tällä hetkellä loistava vaihtoehto, sillä asumistuen jälkeen mulle jää asumiskuluja vain 90 euroa! Asunto on loistavalla sijainnilla, esimerkiksi Helsingin keskuspuisto alkaa lähes suoraan sisäpihalta poistuttua.














Opiskelu

Olen valmennuskurssilla MaFy-valmennuksella Ruoholahdessa, enkä siis omaa virallista opiskelija statusta. Olen kuitenkin ollut aivan älyttömän tyytyväinen kurssiin ja todella iloinen, että päätin satsata säästöjäni siihen! Kurssi kestää aina pääsykokeeseen asti, eli noin toukokuun puoleen väliin saakka. Suunnitelmana on yhä hakea Tampereen lääketieteelliseen. Tähän asti olen opiskellut kuukauden n. 20 tuntia tauotonta aikaa viikossa, ja nostan tuntimäärää aina muutamalla tunnilla tästä eteenpäin joka viikko.







Kulkeminen

Koska en ole opiskelija, joudun pulittamaan jopa Helsingin sisäisestä julkisen liikenteen kortista n. 50e/kuukausi. Kuljen kuitenkin paljon julkisilla, joten se on välttämätön. Tämä asunto on loistavalla sijainnilla kulkuyhteyksien kannalta ja sijaitsee vain puolen kilometrin päässä Pasilan rautatieasemasta ja rautiovaunu 7 menee ihan parinkymmenen metrin päästä. Istunkin joka päivä vähintään tunnin rautiovaunussa, yleensä Pokemon Go:ta pelaillen :D





Vapaa-aika

Vapaa-ajasta tietenkin iso osa uhrautuu ihan arkisille jutuille, kuten kaupassa käynnille, pyykkäämiselle, ruuan laitolle ja siivoamiselle. Muuten tykkään enimmäkseen rentoutua kirjaa lukien ja somea selaillen. Olen myös aloittanut täällä taas reggaeton -tanssin. Välillä käytän hyödyksi pääkaupungin mahdollisuuksia ja osallistun ilmaisiin tapahtumiin. Viime kuussa kävin esimerkiksi Filosofian yössä, Puppy Paradessa ja yhdessä isommassa Pokemon GO -miitissä (lol, oon muuten ihan koukussa vieläkin siihen peliin). Mulla asuu pääkaupunkiseudulla myös paljon ystäviä, eli elämä ei ole todellakaan yksinäistä täälläkään!











Kisses, Silja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti